Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak dobrze zarządzać marką pracodawcy w administracji publicznej?

16 września 2025 | Dodatek | Przemysław Bednarz

W budowaniu marki pracodawcy w administracji publicznej kluczowe znaczenie mają ludzie – zarówno liderzy, kształtujący kulturę organizacyjną, jak i osoby prowadzące rekrutację.

Zarządzanie marką pracodawcy (employer branding, EB) w sektorze publicznym staje się dziś koniecznością. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że wystarczy zaadaptować sprawdzone strategie z sektora prywatnego. W praktyce jednak okazuje się to znacznie bardziej złożone. Employer branding rozwijał się głównie w środowisku biznesowym, gdzie narzędzia i strategie są stale udoskonalane i dostosowywane do warunków rynkowych. Dlatego zasadne staje się pytanie: na ile rozwiązania wypracowane w sektorze prywatnym i organizacjach pozarządowych można skutecznie przenieść do administracji publicznej?

Zysk, altruizm i dobro publiczne

Jedną z głównych trudności takiego transferu jest konieczność pogodzenia atrakcyjności oferty dla kandydatów z wymogiem przejrzystości i przestrzegania wysokich standardów etycznych. W odróżnieniu od firm prywatnych, instytucje publiczne działają w ramach ściśle określonych przepisów prawa, co może ograniczać swobodę wdrażania nowoczesnych strategii marketingowych i eksperymentowania z marką pracodawcy. Stworzenie takiego wizerunku pracodawcy, który zachęci młode talenty do pracy na rzecz państwa jest dużym wyzwaniem – zwłaszcza w kontekście konkurencji ze strony sektora prywatnego, gdzie oferowane wynagrodzenie jest zazwyczaj wyższe. Kwestia poziomu płac w administracji publicznej została podniesiona w wynikach ankiety Szefa Służby...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13279

Wydanie: 13279

Spis treści
Zamów abonament